Nationale première in aanwezigheid van de regisseur – Mad in Belgium + Q&A – Cinema Galeries

Nationale première in aanwezigheid van de regisseur – Mad in Belgium + Q&A

Geregisseerd door Yves Montmayeur
  • ORIGINELE TAAL FR
  • ONDERTITELING EN
  • LAND France, Belgique
  • Langduur 93
  • Prijzen 9.00 €, 7.00 €, 6.50 €, 6.00 €
  • Moderatorkaartje Article 27, Arsène 50
  • Abonnement Carte 5 places, UGC Unlimited

Synopsis

Een cinematografische cadavre exquis, waarvan de ingewanden de aard van een (on)zekere Belgische filmsector onthullen. Auteurs en acteurs die hebben bewezen dat bedrog een scheppinsdaad kan zijn. Overtuigd van het feit dat iedere zogenaamde “nieuwe” filmproductie slechts een heropleving is van hetgeen al gedaan werd, zijn deze beeldkapers binnengeslopen als vervalsers, leugenaars, oplichters, overweldigers… Outlaws van de filmsector die er de vorm van hebben vervalst. Van de gefilmde schijnvertoning C’est arrivé près de chez vous tot de geschifte biopic van Jan Bucquoy, alles is deel van de vernietiging door de schijn en het absurde van de institutionele taal. Deze vrije reis in de cine-Belgitude wil deze wonderlijke excentriekelingen benaderen die bedreven zijn in een over-the-top en vernietigend situationisme.

Synopsis

Een cinematografische cadavre exquis, waarvan de ingewanden de aard van een (on)zekere Belgische filmsector onthullen. Auteurs en acteurs die hebben bewezen dat bedrog een scheppinsdaad kan zijn. Overtuigd van het feit dat iedere zogenaamde “nieuwe” filmproductie slechts een heropleving is van hetgeen al gedaan werd, zijn deze beeldkapers binnengeslopen als vervalsers, leugenaars, oplichters, overweldigers… Outlaws van de filmsector die er de vorm van hebben vervalst. Van de gefilmde schijnvertoning C’est arrivé près de chez vous tot de geschifte biopic van Jan Bucquoy, alles is deel van de vernietiging door de schijn en het absurde van de institutionele taal. Deze vrije reis in de cine-Belgitude wil deze wonderlijke excentriekelingen benaderen die bedreven zijn in een over-the-top en vernietigend situationisme.