Motståndaren – Pink Screens Festival – Cinema Galeries

Motståndaren – Pink Screens Festival

L'Adversaire
Geregisseerd doorMilad Alami

Motståndaren – Pink Screens Festival

L'Adversaire
Geregisseerd doorMilad Alami
  • ORIGINELE TAAL SE/FA
  • ONDERTITELING FR/EN
  • Langduur 119
  • Prijzen 7€, 4€
  • Moderatorkaartje Article 27, Arsène 50
  • Abonnement Carte 5 places Cinema Galeries, UGC Unlimited, Cineville Pass

Synopsis

In afwachting van een beslissing over hun asielaanvraag worden Iman en zijn gezin van het ene huis naar het andere gestuurd en moeten ze pizza's bezorgen om te overleven. Om te bewijzen dat hij zich wil integreren, besluit Iman om het worstelen, dat hij professioneel deed in Iran, weer op te pakken. Zijn vrouw verzet zich tegen deze beslissing, waardoor diep begraven geheimen aan de oppervlakte komen. De film wisselt af tussen de angstige momenten van het koppel tegenover een onwillige bureaucratie en de uren die Iman besteedt aan het trainen op de worstelmatten. Regisseur Milad Alami biedt een overtuigende karakterstudie van een man die met kracht en koppigheid vecht tegen meerdere tegenstanders, zowel binnen als buiten zichzelf, terwijl hij tegelijkertijd een portret schetst van een Europa dat steeds terughoudender wordt om zelfs de meest kwetsbare mensen te verwelkomen.

Synopsis

In afwachting van een beslissing over hun asielaanvraag worden Iman en zijn gezin van het ene huis naar het andere gestuurd en moeten ze pizza's bezorgen om te overleven. Om te bewijzen dat hij zich wil integreren, besluit Iman om het worstelen, dat hij professioneel deed in Iran, weer op te pakken. Zijn vrouw verzet zich tegen deze beslissing, waardoor diep begraven geheimen aan de oppervlakte komen. De film wisselt af tussen de angstige momenten van het koppel tegenover een onwillige bureaucratie en de uren die Iman besteedt aan het trainen op de worstelmatten. Regisseur Milad Alami biedt een overtuigende karakterstudie van een man die met kracht en koppigheid vecht tegen meerdere tegenstanders, zowel binnen als buiten zichzelf, terwijl hij tegelijkertijd een portret schetst van een Europa dat steeds terughoudender wordt om zelfs de meest kwetsbare mensen te verwelkomen.